Батьківські збори

Батьківські збори (Лютий 2017)

Шановнi батьки!
Стаття 53 Конституцiї України гарантує кожному право на освiту. Забезпечення цього права регламентовано галузевими законами: "Про освiту", "Про загальну середню освiту" та iншими пiдзаконними актами.
Державна полiтика у сферi освiти зобов'язує не тiльки створювати умови для навчання й виховання дiтей, але й покладає на школу i батькiв обов'язок здiйснювати контроль за тим, щоб кожна дитина навчалась для здобуття повної загальної середньої освiти, яка вiдповiдно до ст. 35 Закону України "Про освiту" є обов'язковою.
Дана робота регламентується такими нормативними документами:
· ст. 53 Конституцiї України,
· ст. 35 Закону України "Про освiту",
· ст. 6, 18 Закону України "Про загальну середню освiту",
· ст. 19 Закону України "Про охорону дитинства",
· постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.04.2000 № 646 "Про затвердження Iнструкцiї з облiку дiтей i пiдлiткiв шкiльного вiку",
· наказом Мiнiстерства освiти i науки України вiд 22.12.2009 № 1175 "Про вдосконалення контролю за охопленням навчанням дiтей i пiдлiткiв шкiльного вiку".
Вiдповiдно до представлених документiв адмiнiстрацiєю та класними керiвниками 1-11 класiв здiйснюється щоденний контроль присутностi учнiв в школi. Вiдповiдальнiсть за здобуття дiтьми повної загальної середньої освiти в першу чергу покладається на батькiв. Тому, у разi вiдсутностi дитини у школi батьки повиннi дiяти за наступним алгоритмом (ст. 15 Iнструкцiї з облiку дiтей i пiдлiткiв шкiльного вiку, затвердженої Постановою вiд 12 квiтня 2000 р № 646):
1. Якщо дитина захворiла. Телефонувати класному керiвнику i повiдомити про хворобу дитини до початку навчальних занять, бо вiдповiдно до Iнструкцiї ведення класного журналу, у роздiлi "Облiк вiдвiдування (пропускiв занять)" класний керiвник щодня вiдмiчає кiлькiсть урокiв, пропущених кожним учнем i вказує причину вiдсутностi. Коли дитина одужає, надати до школи медичну довiдку.
2. Якщо передбачається пропуск заняття за сiмейними обставинами (до 3-х днiв) Батьки надають письмове пояснення на iм'я директора школи у перший день вiдсутностi дитини.

3. Якщо передбачається лiкування дитини в санаторiї або участь у спортивних змаганнях тощо бiльше трьох днiв. Батьки заздалегiдь надають заяву на iм'я директора школи i копiю документа, який є пiдставою для вiдсутностi дитини (путiвка, довiдка лiкаря тощо).



Особливості фізичного, інтелектуального, психічного розвитку дітей 11-13 років
6 клас – період у житті дитини, коли дитячий вік закінчується і починається підлітковий, який часто викликає появу нових проблем у вихованні дітей.
Випереджаючи появу таких проблем, батьківські збори у 6 класі під керівництвом педагога повинно розкрити мамам і татам основні питання, пов’язані з фізичним, інтелектуальним, психічним розвитком дітей 11-13 років.
Фізіологія
У зазначений період фізіологія дитини починає перебудовуватися. Стають більш наочними статеві відмінності, що зумовлено «гормональним вибухом» в організмі. У зв’язку з цим, батькам необхідно проводити з дітьми бесіди про статевому дозріванні, пояснювати причини і наслідки таких процесів.
Такі бесіди дозволять нормалізувати відношення дитини до процесу дорослішання, сформувати правильне сприйняття статевих відмінностей між дівчатками і хлопчиками.
Психологія
Зміни у дітей у цей період відбуваються не тільки на рівні фізіології. Цілісність організму зумовлює виникнення і психологічної перебудови. Дитина переходить на етап «дорослості», коли ще не може повною мірою відповідати за свої вчинки, але претендує на роль дорослого. Самооцінка у нього тільки починає формуватися, тому розумна підтримка в цьому питанні дозволить уникнути внутрішніх конфліктів, а зайва – може стати джерелом егоцентризму.
Для батьків на цьому етапі розвитку дитини важливо виявляти терпіння і розуміння. Неприпустимим є авторитарний підхід у взаєминах з дитиною, необхідно дозволити підрослому чаду здійснювати вчинки, але здійснювати їх контроль не менше обов’язково. У разі надмірного тиску на дитину з боку батьків можливо прояв асоціальної поведінки: куріння, алкоголь, неблагополучні компанії, невиправдані зміни зовнішності. Уникнути такої поведінки дозволить толерантність і увага з боку близьких.
Інтелектуальний розвиток підлітків
У період «гормонального вибуху» зміна перетерплює і інтелектуальна сфера дитини. Вік 11-13 років, коли інтелектуальний розвиток здійснюється найбільш прогресивно. Дитина в цей час вже має абстрактне і образне мислення, однак, незважаючи на вміння класифікувати явища дійсності, аналізувати їх за принципами аналогії, він ще не здатний.
 Підлітки цього віку «страждають» поверхневим знанням всього. Змінити ситуацію докорінно можливо, даючи посильну інтелектуальне навантаження. Це стосується як шкільних занять, так і позашкільній діяльності. Батькам потрібно займати дитини в позаурочний час відвідуванням гуртків, секцій тощо, що дозволить забезпечити його профілактику асоціальної поведінки.
Підліток і IT-технології
Підлітковий вік, як ми вже зазначили, характеризується зовнішніми та внутрішніми змінами особистості дитини. Найважливішим фактором, що впливає на вектор розвитку, є сім’я. 
Виховання підлітків має відбуватися з урахуванням особливостей вікового періоду, з розумінням їх природної допитливості, з бажанням розширювати коло спілкування. 
Найбільш доступним засобом задоволення пізнавальних, комунікативних потреб для підлітків сьогодні є комп’ютер (планшет, смартфон тощо). Однак батькам не варто віддалятися від дітей у цьому віці. Результатом такого віддалення стане пошук співрозмовників в Інтернеті. Тут слід бути дуже уважними, контролювати коло спілкування дитини, обмежувати терміни активного користування гаджетами, приділяти увагу, вислуховувати проблеми і за допомогою рад коригувати поведінку дитини. Довірчість відносин на цьому етапі стане запорукою успішної соціалізації підлітка в подальшому.
Самопідготовка – засіб успішної самореалізації
З урахуванням нестабільності цього періоду дорослішання дітей результати їх навчальної діяльності теж зигзагообразны.
У 6 класі учні мають справу не з одним педагогом, як в молодшій школі. Вони стикаються з вчителями-предметниками. У зв’язку з цим їх здатність до навчання багато в чому залежить від взаємин з кожним з педагогів, від професійних якостей учителя, який викладає свій предмет, оволодіти увагою учнів.
Формування самостійності мислення в цей період тільки починається. Одним з напрямків розвитку інтелектуальної діяльності у цьому віці є розвиток мовлення. Вона дозволяє формулювати поняття і здійснювати з ними розумові операції. Таким чином, формується образне мислення – основа дивергентного сприйняття світу, що виявляється у варіативності відповідей на одне і те ж питання.
Творче мислення дозволяє виявляти ініціативу, що позитивно відображається на результатах пізнавальної діяльності та готує учня до самостійного пошуку істини. Незамінним помічником у становленні самостійного пошукового інтересу підлітка буде читання, яке також вплине на підвищення рівня мовленнєвої діяльності.
Самостійність освоєння знань – результат навчальної діяльності, який дозволить учневі в подальшому приймати власні нестандартні рішення.
Фізичний розвиток підлітків
Поряд з проблемами інтелектуального характеру, стоїть і проблема фізичного розвитку дітей. Цей період дорослішання, як ми вже говорили, нестабільний. Гормональні зміни впливають на духовну сферу дитини, тому керівна роль батьків повинна виявлятися також у формуванні пріоритетів здорового способу життя.
Кращим засобом виховання фізично здорової особистості є особистий приклад. Тому в родині потрібні традицією проведення спільних занять спортом. Необов’язково це має бути спортивний зал, басейн, фітнес-клуб. Розуміючи рівень зайнятості батьків, прийнятним варіантом може стати проведення щоденних спільних пробіжок, походів вихідного дня.
Дитина у цьому віці здатна критично ставитися до оточуючих, що не дає можливості досягнення позитивних результатів при простому моралізуванні на тему користі фізичних навантажень. Без включення батьків у цю діяльність залучити підлітка до здорового способу життя неможливо.

Недостатня увага до фізичного розвитку дітей може призвести до надлишкової ваги, що вплине на рівень самооцінки, і, як результат, виявить підвищення рівня конфліктності. Ще одним побічним, так би мовити, явищем може стати спроба зайняти себе курінням, алкоголем, наркотиками.
Таким чином, фізичний розвиток підлітка – найважливіше питання виховання здорової особистості.

Немає коментарів:

Дописати коментар